Wycieczka klasy VI na Halę Gąsienicową w 2013 r.

Dnia 17 czerwca 2013 roku klasa VI pod opieką wychowawczyni, p. H. Zych - Piczury i p. A. Liszki, wybrała się na wycieczkę górską, mającą na celu poznanie walorów przyrodniczych i topograficznych Tatr polskich.
Trasa wyprawy wiodła od Kuźnic na Halę Gąsienicową.
Wędrówka rozpoczęła się w Kuźnicach wejściem na żółty szlak. Prowadzi on Doliną Jaworzynki na Przełęcz między Kopami. Trzeba pokonać różnicę aż 400 metrów, więc wspinaczka wymaga trochę wysiłku. Na przełęczy spotykają się dwa szlak i- żółty, którym wędrowaliśmy i niebieski, którym mieliśmy zamiar powrócić do punktu wyjścia. Stamtąd zeszliśmy na malowniczą i bogatą widokowo Halę Gąsienicową. Podziwialiśmy najważniejsze szczyty Tatr Wysokich. Następnie udaliśmy się nad Czarny Staw Gąsienicowy. Po drodze pan przewodnik  opowiedział nam smutną historię śmierci Mieczysława Karłowicza. Tablica kamienna upamiętnia ten lawinowy wypadek, niestety,  jeden z wielu, które miały miejsce w górach. Zaszliśmy oczywiście do schroniska Murowaniec, by odpocząć i nabrać energii do drogi powrotnej. Do Kuźnic wracaliśmy przez Skupniów Upłaz.
Przez cały czas towarzyszyła nam piękna, słoneczna pogoda. Do Witowa przyjechaliśmy zadowoleni i zarumienieni górskim słońcem.