Wycieczka do Warszawy kl. III gim. w 2012 r.

W dniach od 8 do 10 marca 2012 roku odbyła się wycieczka szkolna do Warszawy. Do stolicy wyjechali uczniowie klasy III gimnazjum pod opieką p. Marty Osadzińskiej i p. Agaty Szeliga. Trzydniowy wyjazd bardzo się podobał. Zaplanowano go na godzinę 3.00 rano w czwartek.  Mimo wczesnej pory stawiliśmy się w wyznaczonym miejscu z uśmiechami na twarzach. Pierwszym punktem wycieczki było zwiedzanie Pałacu Prezydenckiego. Byliśmy podekscytowani wiedząc, że pan prezydent Bronisław Komorowski przebywa w swoim gabinecie obok. Następnie przeszliśmy Starym Miastem. Odwiedziliśmy również Zamek Królewski. Tam podziwialiśmy obrazy i plafony. Mieliśmy okazję sfotografować, również warszawską syrenkę. Po zwiedzaniu szybko zakwaterowaliśmy się w Szkolnym Schronisku Młodzieżowym, a następnie popędziliśmy do galerii handlowej Złote Tarasy. Po powrocie do pokoi, zmęczeni wydarzeniami minionego dnia, zasnęliśmy.

Drugi dzień rozpoczął się wycieczką do Wilanowa. Tam mogliśmy podziwiać wspaniały Pałac Wilanowski. Nie było to zwyczajnie zwiedzanie. Pani przewodnik opowiadała nam głównie o miłosnej historii Jana III Sobieskiego i jego żony Marysieńki. Na koniec mieliśmy napisać list w stylu barokowym, jednak ta forma nauki nie spodobała się wszystkim. Później podziwialiśmy Królewskie Łazienki. Zobaczyliśmy również Belweder i Grób Nieznanego Żołnierza.  Na zakończenie dnia obejrzeliśmy film pt. „John Carter” w Multikinie w Złotych Tarasach.

Trzeciego dnia odwiedziliśmy Muzeum Techniki w Pałacu Kultury i Nauki. Później wyjechaliśmy windą na 30 piętro i mogliśmy oglądać osnutą mgiełką panoramę Warszawy. Następnym punktem wycieczki był spacer po Starych i Nowych Powązkach. Widzieliśmy groby m.in. bohaterów książki „Kamienie na szaniec” (Rudego, Alka i Zośki), Juliana Tuwima, Czesława Niemena oraz pomnik Katastrofy Smoleńskiej. Jako ostatnie odwiedziliśmy Muzeum Powstania Warszawskiego. Wszyscy słuchali bardzo uważnie. Można było zrywać kartki z kalendarza opisującego każdy dzień powstania. Obejrzeliśmy krótki film pt. „Miasto ruin” w technologii 3D. Wszyscy byli zachwyceni nowoczesnym muzeum. W powrotną drogę wyruszyliśmy około godziny 18.00. Do Witowa przyjechaliśmy po północy.

Wycieczka była bardzo ciekawa i pełna wrażeń . W Warszawie udowodniono nam, jak ważna w życiu młodego człowieka jest historia naszego kraju.

Autorki: uczennice klasy III gim.