Wycieczka kl. V SP na Trzydniowiański Wierch w 2014 r.

„Cudze chwalicie,
Swego nie znacie,
Sami nie wiecie,
Co posiadacie.”

Stanisław Jachowicz

Uczniowie klasy V postanowili w tym roku udać się na wycieczkę w najbliższe okolice. Dnia 13 czerwca (w piątek J) wraz z wychowawczynią p. Martą Osadzińską oraz przewodnikiem p. Andrzejem Boczoń wyruszyli na wyprawę w Tatry – do Doliny Chochołowskiej i na Trzydniowiański Wierch.

Sporą atrakcją dla dzieci była przejażdżka kolejką, która kursuje na trasie od Siwej Polany do Polany Huciskiej. Następnie udaliśmy się do schroniska PTTK na Polanie Chochołowskiej na drugie śniadanie, aby nabrać sił przed czekającą nas wspinaczką ;)

Nasz przewodnik, p. Andrzej barwnie opowiadał o faunie i florze Tatr oraz o historii Doliny Chochołowskiej. Piątoklasiści dowiedzieli się o górniczym pochodzeniu takich nazw jak: Polana Huciska czy też Trzydniowiański Wierch.

Po krótkim odpoczynku i posiłku ruszyliśmy w dalszą drogę Szlakiem Papieskim do Doliny Jarząbczej gdzie zatrzymaliśmy się przy Kamieniu Papieskim upamiętniającym wizytę Jana Pawła II na Podhalu w 1983 roku.

Później było już tylko pod górkę… na szczęście trudy wspinaczki umilały nam piękne widoki na szczyty Tatr Zachodnich. Pogoda również sprzyjała górskim wycieczką. Słoneczko delikatnie przebijało się przez chmury, więc upał nie dawał się nam we znaki. Za to na szczycie było zdecydowanie za zimno - panowały wręcz arktyczne warunki (czyli około 10 ° C J). Po obowiązkowym zdjęciu szybciutko rozpoczęliśmy schodzenie do Polany Trzydniówki. W drodze powrotnej, wszyscy byli już bardzo zmęczeni więc ponownie skorzystaliśmy z podwózki kolejką z Polany Huciskiej.

Wycieczka chociaż bardzo forsowna zdecydowanie należała do udanych J